The true story of Combat Rock | The music festival

Il 14 maggio 1982 usciva Combat Rockthe fifth album dei clashthat of the greatest commercial success, trainato dai singoli “Rock the Casbah” and “Should I Stay or should I Go?”, also the last paragraph of the original formation.

– Leggi also: Sandinista! 40 year dopo

Dopo i due dischi di London Calling hey three i said Sandinista!, Combat Rock è a single disc that in realtà avrebbe dovuto essere un doppio e intitolarsi Rat Patrol from Fort Bragg (All’era il gruppo was ossessionato dalla Vietnam war). For festeggiare i 40 anni of the disc the Sony ristampa with a bonus disc content in the manner finally official rare material and first version of the brani for compression of the original album, 12 songs available per year released bootleg e qui raccolti under the title The People’s Hall. And even if Sharif didn’t agree, I soon came to suonare il rock nella casbah.

Combat Rock Clash new edition

Rat Patrol from Fort Bragg è, a tutti gli effetti, il lost album dei Clash o forse farei meglio a dire di Mick Jones, authentic kingmaker Of the 15 songs that opened I did buy the second album (with a duration of around 65 minutes) I am not responsible for the work on the mixer. Il bootleg used in 2003 and content 37 songs not only that has been released that this version is superior to that official of 1982 ma ne fa ache uno dei grandi album perduti della storia del rock, in compagnia del black-album Say Prince and say SMILE dei Beach Boys: also in the “pirate” version, rhymes with one of the registrations with audacity, impavide, idiosyncratic addition, messe su nastro da un gruppo di primo piano, l’ipotetica colonna sonido di apocalypse nowbut with the regal di Martin Scorsese.

Clash Rat Patrol

The registration began at the end of 1981 in London at the People’s Hall, a post by the private and registry group, in the Republic of Frestonia (from Freston Road), an area of ​​West London that at the time was a hub creative per artisti, musicisti, scrittori, attori e attivisti. Joe Strummer hoped for a concise and commercial album compared to the previous one, along with the sound of the beginning, while Mick Jones predicted that he would continue his strong wave and spin with dub, reggae and hip-hop.

Messi temporarily gives part and different points of view, and Clash organizes a brief tour to test the new material. It is in this period that the group embraces the iconography associated with the Vietnam War or, to put it another way, the Vietnam War seen with Hollywood eyes. Abbraccia also elementi della statuniense urban culture, participating in the tour il graffiti artist Future 2000.

Mischiando the image of the ghetto with that of the Vietnam War, and quattro riscono to create an aesthetic of the “urban conflict” resta eternal dai testi di Strummer per il new materiale. Volendo possiamo vederci a metaphor of the conflitto in atto all’interno del gruppo.

Returned to New York, to Electric Ladyland Studios, and Clash began to record secondly Jones’s vision of a dream inspired by funk, dub and fed by drumming always più globalizzato di Headon. The group is divided into due fazioni: part Jones e Headon, quest’ultimo semper più dipendente dall’eroina, e altra Strummer, voglioso di a ritorno alle origini, e Simonon, appiattito sulla posizione de Joe. Le sessioni vanno avanti, le canzoni si alungano e diventa chiaro a tutti che l’album è destined to be a doppio again. È la rupture: Jones e Strummer incidono le parti vocali e di chitarra in studi separati.

little cousin di partere per il il Far East Tour all’inizio del 1982, nel corso del quale during the trip to Bangkok Pennie Smith scatta the photo used by the copertina di Combat RockJones presents il doppio album, provisionally untitled Rat Patrol from Fort Bragg.

Perché non fu pubblicato? Simple: the group, as it was written, was divided, Headon was stava per essere allontanato per la sua cronica dipendenza dall’eroina que rendeva difficile fare concerti in molti Paesi, Strummer avrebbe voluto will return to a dream più vicino a quello delle origini e Simonon… beh, Simonon, anchor, if you limited yourself to ripping what Strummer said.

The manager Bernie Rhodes is uscì with the famous phrase “Does everything have to be a bloody raga?”, also the record company poses the veto and allora if scelsero 12 brani che furono affidati al produttore Glyn Johnsche in passato aveva lavorato con i Beatles e gli Who: versioni with a different mixaggio, più brevi, in ultima analysis più fruibili, e raccolte under a different title, Combat Rockexpression that negli anni will continue to define a musical genre.

Rat Patrol from Fort Bragg sarebbe stato un album experimentale sulla scia di Sandinista!ben lontano in the format più accettabile e commerciale di Combat Rockand invece ha finito per segnare the definitive rupture all’interno del gruppo.

Il disco esce a maggio e lo stesso mese Headon è licenziato, at his post comes recruited Terry Chimes, original drummer prima di Topper; the stessa sorta subisce Mick Jones in the septembre dell’anno successivo.

Ma turned to 1982: il 14 maggio esce il disco e subito dopo il tour mondiale riprende col nome Down At The Casbah Clubper diventare poi a ottobre Combat Rock Tour. On July 30 Down At The Casbah Club fa tappa al Fair Deal di Brixton: I dream of Londra with a friend and obviously that will be siamo davanti al locale, biglietti in mano e pioggia sulla testa.

Clash Brixton

28 songs in scaletta (hey, Brixton has directed an occhio di riguardo), di cui solo 5 tratte dall’album nuovo (“Know your Rights”, “Should I stay or should I Go?”, “Rock the Casbah”, the marvelous “Ghetto Defendant”, whose album sees the participation of Allen Ginsberg, and the anchor più marvelous “Straight to Hell”, because it contains one of the songs of my life), and a fantastic moment as the initial doppietta with “White Riot”, assente dalle loro scalette da quasi un paio d’anni, and “London Calling” – giusto per ricordare che sul box c’è “the only band that matters” -, l’altra doppietta con la già citata “Ghetto Defendant ” and “Armagideon Time”, the triplet with “Somebody Got Murdered”, “Bankrobber”, which sold “Version Galore” thanks to the presence of the great Mickey Dread in his box, and the funk without respite from “The magnificent seven”, he played Larghe di Simonon while imbraccia il basso como se fosse a kalashnikov e tutta Brixton che jump sulle note militanti di “The Guns of Brixton” – “when will the legge farà irruzione dove te ne andrai? Abbattuto sul marciapiede o in attesa nel braccio della morte?” – and the jam with “Police and Thieves”, “I Fought the Law” and “Garageland”.

clash tickets

«Ghetto Defendant / It is heroin pity / Not tear gas nor baton charge / That stops you taking the city»

It is not the case to analyze who Combat Rock, I think you know him tutti. My soffermo invece sul second disc of this new edition, content brani che i collezionisti già conoscono ma che suonano nuovi agli ascoltatori immuni al “morbo del collezionista”: trovano spazio “Outside Bonds”, “Radio Clash”, “Futura 2000”, “ First Night back in London”, “Radio One” (with Mickey Dread), “He who Dares or Is tired”, “Long Time Jerk”, “The Fulham Connection”, “Midnight to Stevens”, “Sean Flynn”, “ Idle in Kangaroo Court” and “Know your Rights”. Inoltre was separately released an EP containing “Red Angel Dragnet” and “Rock the Casbah”, and in between and brani is present Ranking Roger, singer of the group The Beat compared to three years.

Sono passedati 40 anni da quel video in which the ebreo carica in her car l’arabo che fa l’hitchhiking and insieme vanno al concerto dei Clash, with quell’armadillo che si insinua tra i piedi de Strummer e Jones while suonano davanti a an oil well: tutto sembrava ancora possibile e invece era già finito.

«I migranti vogliono sing tutta la notte /Può essere da qualsiasi parte/ Più probabilmente può essere qualsiasi frontiera / Qualsiasi emisfero / La terra di nessuno / Non c’è asylum qui / Il Re Salomone non ha mai vissuto da queste parti / dritto all ‘inferno, ragazzo / Va’ dritto all’inferno, ragazzo / Andate dritto all’inferno, ragazzi / Andate dritto all’inferno, ragazzi» – Straight to Hell

We would like to say thanks to the author of this post for this awesome material

The true story of Combat Rock | The music festival


Visit our social media accounts and other related pageshttps://star1015fm.com/related-pages/