Not only lustrini e gioia: the dark side of rock

say rock reynolds

Beautiful and dannati. Such a banal accostament would be annoying but annoying. Some eat genius and sregolatezza. Abusare delle frasi fatte per descrivere le tendenze contrapposte di esto o quell’artista è un vezzo, anzi un vizio, inveterato che, se da semper svilisce la critique dell’arte in generale, appare con frequenza diabolica en articoli di giornale, servizi televisivi e radiofonici e, perché no, saggi e monografie sulla moderna musica. È pur vero che, da cuando il business ha messo gli occhi sul mondo dello spettacolo e, in particular, sulla musica – si potrebbe dire che così sia siempre stato, at least fin dalle rappresentazioni theatricali nell’antica Grecia – avvenenza e forza expressiva sono semper Go to braccettp. Da when Elvis, in 1954, suffocated the porte dell’etere with his debut single, “That’s All Right” (a brano of an obscure blues singer, Arthur “Big Boy” Crudup, from 1949), it was not possible. spaccare quel binomial: di fatto, da allora, non è apparso un solo volto, maschile o femminile, nel mundo della musica che non esercitasse forte attrazione ancor prima di suonare un nota. In the music, not only in pop: oggi, but classical music has given a glamorous approccio.

Thank heavens, non troverete analisi eminently aesthetiche né abbondanza di pettegolezzi (wrong the matter treated if it lends itself to that drift) in the beautiful book Rock’n’Roll Suicide. The dark side of rock (Caissa Italia, page 191, euro 19.50) by Paolo Vites. With grace and with a knowledge of the subject that lascia intends a più che di facciata neighborhood to chi, nella vita, has ducked the dark male and a lotta daily with a offerenza that the società ancor oggi spietatamente fatica ad accettare, Vites si apre ai lettori. His book by him begins as a sort of flux of conscience, one suffocated by the suffering that the self-inflicted death of a friend gli has created. It is a cry of pain and also an attempt (in large part riuscito) to go to the root of the problem and to contest it from the world slippery and thick, not of the tutto a ragione, giudicato privilegiato della musica. The friend in question is Neal Casal, a brave guitarist and singer-songwriter, a polyhedral talent whose life has seen almost every thing that, once, some years have decided to end violently.

As it happens almost always, decisions with dramatic non-vengono prese nello space di un mattino in cui ci si è svegliati con la luna di traverso or nel corso di una nottata in cui loneliness has morso i garretti di un’anima en pena. Ci possono essere eventi che precipitate or accelerate a prey of conscience. E, talvolta, non suffice nemmeno il paracadute di un contour familiare e/o amicale forte. My mind comes to the dramatic case of Chris Cornell, dead impiccated in a camera d’albergo on the course of a Southgarden meeting. It seems that he had a splendid family that he loved, enthusiastically supportive. Paolo Vites in piazza pulita dei luoghi comuni, liquidating without troppi giri di parole le sciocchezze che sono di casa in buona parte dei testi sul rock ei suoi eccessi. I can’t do less than think of a classic of pop literature, No one here gets out alive (“Nessuno uscirà vivo di qui”), epochal book and for many years, the only testo di referimento sui Doors, ribattezzato dai veri amici di Jim Morrison, “Nothing here but lots of lies” (Nient’altro che balle).

Di menzogne ​​e ricami gossippari per vendere due, magari three copies in più in questo ambiente se ne leggono tanti. Paolo Vites, after introdotto the theme depression with a series of punti scientifici, spiega le ragioni della dedicates all’amico Neal e poi traccia a disturbing picture of a world, that of pop, che non fa sconti a nessuno. Depression is the male of the millennium, even if in realtà the acceleration of the rhythm of life, the diffuse indifference and the dissatisfaction of the artist have not amplified the portal of ciò che è semper esistito. “So you want to be a rock’n’roll star”, a famous song by the Californian band degli anni Sessanta, i Byrds, says it sews in modo chiaro: “Èora di andare in città/L’agente non ti deluderà/ Venderai l’anima alla compagnia/Che non aspetta altro che vendare paccottiglia”. A person who for years has bazzicato in the record world confirms me: “We know the honor of our artists and we feed them with pleasure”.

La fragilità è il traballante substrato su cui l’alienazione derivante dagli adrenalinici alti e bassi della fame built with the invalicabile muro della sofferenza. Luigi Tenco was certainly not a titan and certainly not Kurt Cobain, but, yes, a sort of god vichingo della bellezza e della creatività ribelle. At least I did not finish in the meat grinder of the star system, I have had a child un’infanzia segnata dalla separation dei genitori e che, come multi colleghi in similar situations, have been medicated and properly vuoti with pharmacy in doses under medical control.

I don’t think I have one of the favorites of the viziata and viziosa star. Alla base di gesti estremi o incidenti involuntari sinza retorno no può esserci soltanto una folle tendenza agli abusi e all’autodistruzione. Le fondamenta della malattia sono antiche e, talvolta, attendono la scintilla giusta – sarebbe forse il caso di dire sbagliata – per acendersi e poi deflagrare. In Rock’n’Roll Suicide Without a chapter dedicated to Nick Drake, one of the most unusual figures in the pop music scene, an absolute talent, a pure gem, to the point of not failing to mediate against his pathological insicurezze and the richest of music biz. I can’t really say that Nick was not suicidal or that the excessive dose of the pharmacy was an error. The sostanza dei fatti does not change. As there is no difference between the two planetary artists of the caliber of Prince and Tom Petty, two authentic superstars, but deaths in very different situations, they also sometimes abuse self-prescribed anti-pain and tranquillizers for pain or discomfort or disability. I will renounce the rhythm of the existence of the star, a style of life that chooses a strong personal tribute to its hero. C’è chi, like Richard Manuel, pianist and voice of the angel of The Band, forse the influential North American group on horseback fra gli anni Sessanta and Settanta, to breathe the rarefied air of the Olympus of rock with a mega tour A supporter of Bob Dylan novel rocker, if he found himself in a local circuit of the provinces in front of a public bag and dissatisfied and not subject to pressure: a cord, a cappio, a lauta bevuta and addio mondo, in a miserable camera say motel. The story of Michael Hutchense, iconic singer of the Australian group Incx, is one of the saddest: impiccated by his return in a sheltered room, alone and scattered. His suicide by him is a dark prelude to the death of his compagna (ex-moglie of Bob Geldof) and, immediately, that of the second-born daughter of him departs from Geldof, both due to heroin excess. Che dire poi di Whitney Houston and Dolores O’Riordan (the ethereal singer of Cranberries), morte giovani e accumunate dal fatto di essere state custodi di terrible violence subite in adolescence?

Il mal di vivere non è appannaggio di esta o quella categoría professionale, di esta o di quel ceto sociale. Arte e disperazione sono accostabili tanto le sono vita e disperazione. Vites, però, reporta le parole illuminanti di John Bollinger, ottimo chitarrista nonché amico di Neal Casal: “Poeti, scrittori, musicians in the corso dei secoli sono semper state persone sensibili che cercavano uno sfogo per questa bellissima tristezza”. It may not be a case if one of the official studios has confirmed that “50 per cent of the musicians have reported symptoms of depression. Gli studi ci decono che i problemi di salute mentale sono più diffusi tra le persone creative”. There is a part ci sono le superstar, with the pressure that the system imposes its parrot, for the other c’è pure one stuolo di “manovali” della musica, di musicians darken the whose primary concern is sbarcare il lunario in one degli ambienti professionali più aleatori and ingrati che vi siano. It’s a duck cabbage devil. Solitamente, si sa chi ha il coltello dalla parte del manico.

We want to say thanks to the author of this post for this outstanding web content

Not only lustrini e gioia: the dark side of rock


You can view our social media profiles here as well as other pages related to them here.https://star1015fm.com/related-pages/