Gli artisti k-pop che non esistono davvero – Il Post

On its letter, the South Korean pop group all to women Eternity has a story very similar to that of other bands of the k-pop genre: the first single parrot, “I’m Real”, is uscito in 2021 and has been delivered to thousands of viewers online, contributing to fare di loro delle celebrità nell’arco di pochissimo tempo. Le undici ragazze che compongono la band vengo ingaggiate por campagne pubblicitarie, posano como modelle, partecipano a interviewe por la radio, publicano video en cui ballano, cantano e vanno en skateboard.

C’è un dettaglio sostanziale, però, que distinguishes the Eternity from the great part of the musical groups that exist and are very existing: all those that fanno avviene online because the components are not people in flesh and bones, my virtual personaggi iper-realistici, Animati thanks to a technology that allows parrot to move viso e corpo in modo molto simile agli esseri umani.

The existence of the band made up of virtual characters is not exactly a novelty: in Giappone it is a phenomenon that exists, in one way or another, from other vent’anni and in the category right now and Gorillaz, the established British musical group of four animated characters similar to scimmie, who have been published on famous songs like “Feel Good Inc.” and “Clint Eastwood.”

The use of new technologies to create highly credible humanoid digital characters is not limited to the world of music, but if this is possible even for influencers: one of the più celebriRozy, is actually South Korean.

– Leggi also: The South Korean influencer does not exist davvero

For various reasons, the world of k-pop is experiencing a lot more than others with the new technology. Primo, e più superficiale, è che with the diffusion of the coronavirus a growing number of people have begun to follow concerts and spettacoli online anziché dal vivo. Il secondo è che si stanno cercando modi innovativi per mettere ai fan di interagire con i propri “idoli” (como vengono chiamate le popstar sudkoreane). The third is that if I expect to alleviate a bit of the aspect and the carico di lavoro che ricadono sugli “idoli” umani, considered that the world of k-pop is noted for the enormous pressure on those who are sottoposti gli artisti da parte dei fan and industry.

Le Eternity, ad esampio, sono state create fin da suddeno convolgendo i fan: Pulse9, the tech company that has devised the band, initially generated 101 volti di fantasies, chiedendo agli utenti di votare i loro preferiti. Poi, a gruppo di designer has subsequently sviluppato gli undici personaggi vincenti, giving parrot personality and distinctive treatment. For much of the time, the movements of the characters are controlled by the real people, the one whose volto comes virtually ripped off by those of the band’s members: these people but they are not aware.

«I our idols are absolutely controlled by the human artist who is on the right of the parrot, and who believes that we will dare the true human artist a further instrument, other than the body and volto biologico parrot», has spiegato Jieun Park, Minister Delegate of Pulse9. «Il vantaggio di avere artisti virtuali è che, mentre le star del k-pop spesso lottano con limiti physicali, o anche con il disagio mentale perché sono esseri umani, gli artisti virtuali possono esserne liberi».

In his opinion, during his long period, the idea of ​​Pulse9 is that he allows any person who wants to work in the world of intrattenimento who does not want to or does not have a face, to create a virtual avatar. Considerato che spesso gli artisti k-pop sono sottoposti a pressioni assurde – costretti a rimanere single per non deludere i fan, a non vivere aptamente il proprio sexual orientation, ad essere constantly disponibili per incontri e concerti ea ricorrere a diete extreme o chirurgia plastica per Inseguire standard di bellezza impossibili – non è difficile imaginare che la possibilità di fare ciò che si ama senza essere esposti a uno stile di vita tanto extremo desti molto interesse.

– Leggi also: I “deepfake” possono essere etici?

“Gli idoli del k-pop fanno parte dei pochi fortunati que sono stati selectionati dalle società di intrattenimento, while ci sono davvero many other creators and talents in the world who have not more than the possibility of being selected”, has added Heyonn Mot, who has collaboration with Park allo sviluppo di Eternity. «O magari vogliono I will keep control of her own private life and quindi non vogliono will show the face. Or they have a disability or any other type of problem that does not allow them to be used in public”.

Even for the person who has lavorano in k-pop, the new technology offers some opportunity. Il gruppo k-pop Aespa, per esampio, è composto da otto membri – quattro ragazze reali ei loro quattro avatar – che spesso si esibiscono tutti insieme su piattaforme virtuali online. This allows all stars to have a little free time, delegating some uncontrived online with their own virtual avatar fan. And one day it is natural that I am a continuous fan to prefer real idols to virtual ones, but the presence of the second is often an occasion and always better than good.

A ciò si aggiunge il fatto che gli virtuali artisti costano mucho menos all’industria, dato che non richiedono commissioni, non hanno costi di viaggio, vitto o alloggio e non rischiano di incapare nello stesso tipo di scandali e gossip che si tengo no in conto when if he has to che fare with the celebrity. «Without physical and emotional wines, and virtual singers are easy to control and are available for fans who want to interact with their favorite idols in many different forms», has commented Lee Hye-jin, professor at the Annenberg School for Communication and Journalism at the University of Southern California.

Così, large etichette k-pop discographers are heavily investing in the app that allows them to transform the artists into avatars and in piattaformes that make it easy for them to stay online with their fans. In November, the famous group all the female Blackpink it has come an award for the “greatest performance in the metaverse” at the Video Music Awards of MTV, for having organized a virtual concert inside the online video game PUGB Mobile.

This does not mean that we are not dubbi sull’adozione di this genere di tecnologie. Their rolling stonesRiddhi Chakraboty ne riassume qualcuno: «How can a k-pop group sopravvivere without esibizioni dal vivo, incontrigue e cartelli dei fan? Proveranno ad apparire come hologrammi, come hanno fatto i Gorillaz in past? Como affronteranno l’invecchiamento? Siamo di fronte ad una revoluzione o sarà tutto un gigantico flop?»

We wish to give thanks to the author of this short article for this outstanding web content

Gli artisti k-pop che non esistono davvero – Il Post


Take a look at our social media profiles and other pages related to themhttps://star1015fm.com/related-pages/