Diora Madama, urban pop from Abruzzo under the name of Rosalía | Rolling Stone Italy

He defines his urban pop music, but only because of this definition is arrived at a discussion with his artistic team in the attempt to non-Farsi find impreparata alla fatidica domanda sul genere musicale di appartenza. In realtà, nelle produzioni di Diora Madama, all’anagrafe Angela Radoccia, c’è un po’ di tutto. Le influence più presenti sono l’r&b e l’elettronica ma un po’ più nascosta c’è also the passion for l’hip hop and for the metal that has followed the artistic tour of Radoccia, other than jazz singing al quale si è dedicated during i suoi studi to the Saint Louis di Roma Conservatory. A stare strette all’autrice, fresca della pubblicazione del suo nuovo EP 2Dthey are not but only the labels related to the musical genre, but the idea is that the music can be linked to the rest of the art.

«I am born in an artistic environment at 360°, my mother is pittrice», she says. «My son is a diplomat in art audiovisive studying the pianoforte contempo. Also for this reason I have always seen the music as a journey immersed in the art, not my pleasure to see it as one thing I know. Infatti also with the music I always surround myself with a complete imaginary, inspiring me for example to operate non musicali».

Photo: press

A stuzzicare i sensi di Diora Madama durante la sua formazione è stata in particular anglofona música e più nello specifico que la americana y afroamericana. Avendo a forte legame con il Canada, where she lives a good part of her family and where she has traversed some periodi, she has had the opportunity to apprezzare and absorb the neighboring movements and styles that in Italy spesso arrivavano – and continue to arrive – with a certain rhythm. Also for this i suoi brani of her, even those that she compose 2Dsono tutti in english, with a single exception, l’ultima traccia dell’EP.

«concedesi è la mia prima traccia in italiano ed è quella a cui sono più legata, è la più intima dell’EP, è un mettersi a nudo e un gettare le armi. In concedesi I have experimented with a very different way of expressing myself from what I share, some for the Celtic Italian one, some for one of the stiles of writing and arranging that I alone did not use and, infinity, for the use of a very high register of the voice. For me it’s a sort of confession. It shows a fragilità that in the rest of the laundry, composed of aggressive traction and gives a safe and strong atteggiamento, non c’è ».

Dopo ver esordito in 2019 with the single Permanent Vacationproduct gives Mark Opitz, Diora Madama oggi è also e soprattutto autrice, not only per se stessa. The piglio remains that the songwriter also in her work with i co-producers in her artistic project, so Radoccia is alone to present in the studio brani piano e voce strutturati around a well-defined idea, which is less or less complete. Questo non vuol dire che non siano presenti margini di libertà per chi si aggiunge alla lavorazione del brano, anzi. It is not a case that the author had scelto Duffy (già al lavoro with Eugenio in Via di Gioia, Leon Faun and Dani Faiv), False and Vittorio Giannelli for the production, agreed that the parrot style and the parrot specificità potessero arricchire e potenziare i brani di 2D.

Like espresso anche doppiamento che spicca sulla copertina dell’EP, a Diora Madama sta particolarmente a cuore il theme delle identità parallele che alcune forme di comunicazione permettono – o rischiano – di sviluppare. Give social dynamism to the theme of the connections and testi of the singer rifletton, not both its legitimate aspects to contemporary society and its strictly personal questions and experiences, as is the case for the example of Bitter.

“Da little early on from the start of the pandemic, I will face the problem of health very forti, but fortunately if I were riled,” he wrote. «In general, poi durante mi vita diversi eventi sfortunati al di fuori del mine controllo mi hanno portata a sentirmi molto giù. Bitter Raccount this and come face to face with what is difficult, my feelings are absolutely comprehensible. Non c’era cattiveria in chi cercava di starmi accanto ma non capivano che il mio malessere in quel momento era inevitabile e che negarmi la possibilità di stare male non era giusto».

Nell’attesa di svelare altri brani già pronti – per il momento semper in English, but there are no locks for further pubblicazioni in Italian – Diora Madama continues to mettersi alla prova con nuova musica, semper immersa negli ascolti che più le sono d’inspirazione, dai Daft Punk to Flying Lotus, gives Aphex Twin to Tyler, The Creator passing by Doja Cat and Jessie Reyez. Su tutte e tutti, però, per l’artista spicca la cantautrice e produttrice catalana Rosalía. Ai suoi de ella occhi de ella (e soprattutto alle sue orecchie de ella), il futuro è lei.

We wish to thank the author of this post for this incredible web content

Diora Madama, urban pop from Abruzzo under the name of Rosalía | Rolling Stone Italy


You can find our social media profiles here , as well as other pages related to them here.https://star1015fm.com/related-pages/