Il film della settimana: ‘Crimes of the future’, disturbing apology for our future – Primocanale.it

To otto anni da ‘Maps to the star’ David Cronenberg was to turn a film and brought it to Cannes lo scorso maggio ventisei anni dopo quel ‘Crash’ che proprio sulla Croisette created scandalo and to which this ‘Crimes of the future’ can appear in any apparent way, reviving the antica ability – dopo qualche prova così così – di saldare l’horror alla fantascienza. He has fatto rispolverando a sceneggiatura vecchia di decenni with the stesso titolo di una pellicola del 1970 con cui però recently e niente da spartire.

The film is set in a mysterious future in which the body and body of the person are not changing and if it begins to capire di essere all’inizio of a post-human evolutionary phase. Gli sviluppi della medicine e dell’analgesia have not ridotto le sensazioni fisiche to the point that the pain is a ricordo del passato. Ma anche il piacere sessuale convenzionale sta svanendo, insieme al disgust e alla paura che da semper moderano il human behavior. And i corpi hanno dimostrato di essere in Grado di far crescere nuovi organi, la cui funzione non è ancora chiara.

And in this I reply that Saul (Viggo Mortensen), an exceptionally fertile artist whose new organs are pure fragile, debole and afflicted by a chronic agony i cui effetti near di attenuare atraverso apparecchiature particolari como un sedia especiale que aiuta a mangiare e un letto suspeso a mezz’aria. His sua ragazza, a former chirurgeo (Lea Seydoux), helps him to cultivate that organization and periodically uses the scalpel to rimuoverne alcuni all’interno de una sorta de performing art, davanti ad a paying public that observes with interest. I am due but have to refer as much as possible to a government unit incarcerated to monitor that event to officially register a new organ that appears, in her hopes of ribaltare the second thesis that “l’evoluzione umana is walking in a dark direction”.

Minaccioso ed disturbing ‘Crimes of the future’ returns to the underground the preoccupation insite da semper in the cinema of the Canadian regista riprendendo i toni di film as ‘La Mosca’, ‘Inseparabili’, ‘Crash’ and ‘Il Pasto Nudo’ that clearly emerged in this vision of the future that is a fascinating and insieme ricco di incubi dream, a twilight conception of the domain that sees the clinical manipulation of sex and the fetishism of the finiscono body per prevail in a world that appears impermeabile alle tradizionali calamità che colpiscono (We hope that there is not a prophecy in time of Covid). A lament sull’assurdità della specie umana che si forza di mettere il pain oltre i limiti del possibile e reinventsi la stessa natura del piacere. E alla fine di tutto, qualunque cosa possa essere – a neo-noir macchiato di sangue, a parable of environmental degradation, an unusually bizzarra e tenera storia d’amore – “Crimes of the future” if it also imposes as an unconventional satire of the world of contemporary art.

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Il film della settimana: ‘Crimes of the future’, disturbing apology for our future – Primocanale.it


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