Box office: what is happening in the great film d’autore?

Mettiamola così: I know if the doctor goes to the doctor with a broken spalla, I don’t know if I’ll examine the shrimp. This is so when if I speak of the status of salute of the cinema, I will only note the number that fans and blockbuster tratti da cinecomic e dai grandi franchise means I will ignore an answer that, it is misguided, so I will carry a serious result.

Pochi titoli di gran successo sorreggono il mercato post pandemico e lo rassicurano nell’illusione che tutto vada bene. “See, he was in the clinic with his mother, now he is healthy!”. Ma questo è a bel problem (ce ne parlava anche Laura Fumagalli from Arcadia Cinema qui). From the point of view of the global box office, the industry must urgently system an essential ossatura: quella delle grandi produzioni da premia, with an authorial approach and for an adult public. That typology of opera that wins the blockbuster and that spins it, that carries in the theater spettatori diversion and that, if I don’t dovesse risvegliare, risk losing an important public fetta per sempre.

A general crisis of the film with great star

Sembra passato molto più tempo di quello che è trascorso vermente da when parasite vinceva i suoi Oscar e trionfava inaspettatamente also at the box office. Che la ripresa post pandemica fosse più complicated per questo setore di film si era capito già quando il bel The beast of illusion, come practically ignorant in her theatrical uscita. I did not serve an open letter by Martin Scorsese and a black and white version in order to recover the budget for a film supported by critics, ill-fated to the public eye. A little less than 40 million dollars incassati and a heavy tonfo. Nemmeno star Bradley Cooper and Cate Blanchett sono riuscite to save the film.

I followed another attempt that seemed controversial. Sebbene si faccia di tutto per far quadrare i conti gave The Northman, it is evident that the performance at the botteghino is drastically inferior to the appearance. Doveva essere l’adult alternative to the great franchise, l’esperimento d’autore fatto con i soldi. Il supporto di critica e degli spectatori non si è tramutato in a passaparola in degree to change the sorti economiche.

with the phenomenon top gun If you expect an alternative to be possible. Insieme a lui anche Elvis. However, they did not report in the room a part of the public that was not ancora ritornata dal lockdown. The second in particular, come vi write let’s qui, has earned the merit of recovering a segment più anziano essenziale per la tenuta della struttura di business. sia top gun hey Elvis sono però due film che fanno riferimento all’immaginario dei supereroi (un infallibile pilota e il più grande divo di semper) e si baso su marchi ben noti e apprezzati.

Oltre il cinema dei supereroi, chi altro può essere significant al box office?

I gave the case Don’t Worry Darling è piuttosto ambiguo. Presentation in pompa magna a Venezia è estato sommerso da polemiche (a valid pubblicità, purché ne parli?). With 80 million dollars incassati fin ad now non si può define a flop. Eppure il pubblico si è disaffezionato alla svelta, with a significant heat in the second settimane, to this film, with an extraordinarily attractive cast that promises to entertain a cult.

The Last Duel non è riuscito a raccontarsi. That not so much Ridley Scott, Adam Driver, Matt Damon, ben Affleck and Jodie Comer. 30 million dollars incassati, a fast passaggio in piattaforma. Nth victim of the pandemic or nth symptom of a systemic malattia?

It is not a question of quality. Hanno faticato also titoli amati dalla criticizes eats 3000 years of attesa. The film by George Miller, not yet arrived in Italy, is in pole position for enjoying one of the greatest flops of the year with only 17 million incassati. Niente hanno potuto Tilda Swinton and Idris Elba.

Come uscire dallo stallo per i film d’autore?

The problem is in the renovation. New history servono por portare persone nuove e per essere quel film in più degli appassionati che già sorreggono il cinema. I film with the great cast that richiaman a diverse public da quello dei cinecomic servono. I am vitali alla ripartenza. Perché senza di parrot if you lose a segment of the moviegoer diversified and important for the continuity of the tenuta.

The risk of continuing to flop is to create an investment force because it is always più colossal in the film “da Oscar”. Quelli dei grandi registi e dalle grandi ambizioni, amatissimi, che però non strappano biglietti (si può aggiungere West Side Story ai molti esempi). If you can sense that the question is well present to Hollywood when an “ideological kingpin” of cinema like Martin Scorsese is scaglia contro l’ossessione degli incassi.

Il cinema è svalutato, umiliato e sminuito sotto tutti i point of view, not necessarily that from the business side, more certain from the artistic point of view. Fin dagli anni ottanta ci si focalizza sui numeri. A creepy thing.

3000 anni di attesa box office

The flop of Amsterdam

One of the almost recent crises of high fascia non-supererotic products comes from amsterdam di David O’Russell. Peter Bart of Deadline He has analyzed the plot of a film costing 80 million dollars incassing the misery of $6.5 million on the opening weekend. Due signal: the cousin is the confirmation that the great star is not the most decisive for this type of product (the film is one of the formations of the most incredible artists of the last decade). Il secondo è che questo tracollo rischia di gettare en el panico el tre auscite por un maturo publico. The Fableman è uno di questi, si dice, rischia di non trovare la sua audience. Babylon di Damien Chazelle, non citato nell’articolo, potrebbe essere un altro.

The analysis is “post-mortem” and if it particularly offers its form. A difficult movie to frame in a very precise genre, a cocktail of star male assorted by high caliber attori like DeNiro and altri più alla buona like Chris Rock. Insieme alla plot troppo involuta, sono questi fattori che però il più delle volte vengono scoperti dopo avere acquistato il biglietto.

Più interessante quindi il focus su dove sia venuto a mancare l’aggancio verso l’interesse degli spectatori. amsterdam It is currently financed by the New Regency through an agreement with Twentieth Century Fox, which is first sold to Disney. The distribution was managed by the Twentieth Century for an opening in 3,000 years. The marketing is finished in hand at Disney that, unusually, has not carried amsterdam in nessun festival. Un cast eccezionale non sfruttato nella media coverage.

Il box office delle commedie e degli arthouse

The commedie invece sono a mercato ancora più difficile da decifrare ma, ad oggi, sono il setore que più realistically può confermarsi como capace di penetrare il mercato. I am significant three titles: Lost Citywhat a little surprise incassando 190 million dollars worldwide. brosthat invece è estato a failed scomposto, with controversy and accusation to the public etherosessuale. ticket to paradise, arrived at 74 million dollars with an anchor so far from the fare at the moment that it has illuminated gli schermi in North America only from 21 October. The combination of the copy of attori Bullock-Tatum (for The Lost City) and Roberts-Clooney (in Ticket to Paradise) sembra funzionare anchora per i risultati economici dei film di intrattenimento a cuor leggero.

In the frattempo l’hollywoodreporter has observed the convention European Work in Progress in Cui a Colonia si sono ritrovati i principali operativei del settore arthouse. In the presence of the programmatori of the main festival, through Venice, Cannes, Berlin, San Sebastián, and the case maggiormente impregnated in this segment.

È emerso il problem dell’accessibilità ai festival da part dei regista alla loro opera prima. And soprattutto if I decide what is going to sustain me maggiormente. Olivier Barbier, head of the acquisition of the French distributor MK2, has commented that the world of arthouse does not have to close film that Rientrino in commercial category be precise. Anzi, vanno sostenuti i prodotti che rompono questa distinzione. “I think we should preserve the uniqueness and originality of the arthouse system” ha detto.

The hope is that the one who would succeed in ritagliarsi a proper space that yields significant other the fruition all’interno della sala. Quella del d’essai è infatti l’ennesima nicchia that must find a way to reagire alla delle piattaforme concorrenza e ad un mercato che sembra ormai irremediably changed.

Potete will follow the BadTaste editorial also his Twitch!

We wish to give thanks to the author of this post for this incredible web content

Box office: what is happening in the great film d’autore?


Our social media profiles here as well as other pages related to them here.https://star1015fm.com/related-pages/