Black Phone Review: Joe Hill’s horror turns on Ethan Hawke

sow che Blumhouse Productions abbia trovato nella famiglia King a vera e own hen gives the uova d’oro. Già nella nostra Firestarter review I saw how much I found interesting, notwithstanding its imperfections, the cinematographic adaptation of one of the Romanzi più particolari del Re, and sows that also black phone sia destinato ad un percorso simile. Who, but, the music is slightly diverse: the original material is from another King, again Joe Hillfiglio dell’autore di IT and his prolific back writer di storie legate all’horror e al paranormale.

In più, quella di Black Phone è davvero un’operazione delle grandi occasioni: tra un Ethan Hawke nei panni dell’antagonista e soprattutto uno Scott Derrickson (reduced from the good Doctor Strange di casa Marvel) in the royal cabin, finally returned to the cinema dell’orrore, the result is not poteva that is less intriguing. And I saw diremo di più: Black Phone, al netto di qualche perplessità, works very well!

Rapaci e telefoni neri

Come vi dicevamo in a special precedent that racconta Black Phone tra film e romanzo di Joe Hill, the new film carried in the Universal room (on June 23) is about a story of the author of Locke & Key, at his turn inserted in a più wide story. È la storia di Finney, ragazzino orfano di madre e in balia – insieme alla sua sorellina – di a violent and alcoholic father.

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His family records the shadow of the suicide of the protagonist’s mother, who if he lived his life persecuted gives a mysterious vision of his future. Ma sulla comunità in which lives Finney praises the minaccia of the Rapace, a serial killer that rapisce i bambini facendoli sparire nel nulla. Dopo il criminale ha già mietuto diverse vittime, purtroppo, è il turn de Finney, che si ritrova prigioniero in a soundproof bunker, in the soul of the sadistic and perverse mind of an aguzzino Masterfully interpreted, he gives an Ethan Hawke in smagliante form. In the crude gioco imposto dal Rapace, fatto di atteggiamenti passive-aggressivi, Finney si ritrova ad architettare una fuga quanto mai peculiare. A disturbing black phone squirts incessantly at some point in the day, and because of soprannatural reasons non meglio specificati, met the protagonist in contact with the precedent giovani vittime del Rapace, that little by little gli forniscono strumenti e conoscenze per sfuggire al suo aguzzino e vendicare i numerous ragazzini che da quel bunker non sono mai usciti.

Attorno alla storyline principale ruotano diversi compprimari, tutti interessanti, a partere dalla piccola Gwen, Sorella minore di Finney, tormented by this cryptic vision that has shaken her mother’s mind for a while. In the complex, in pure scripture, Black Phone works for around 100 minutes, and the characterization of the character is so dissatisfying. Non tutti gli ingranaggi della sceneggiatura funzionano a dovere: se, ad esempio, risulta understandable la scelta di lasciare il passato e le motivazioni del Rapace en mistero più assoluto, alcuni spunti di plot sui personaggi secondari avrebbero forse meritato più spazioe di fatto lasciano diverse dinamiche narrative in parte irrisolte.

The return of Scott Derrickson

Ciò che più di other ciò ci has convinced Black Phone è l’apporto di cast in tutto e per tutto convincing. Starting from the volti più giovani, talented and inspired, and dai nomi importanti that complete a roster of memorabilia personaggi.

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Su tutti ci we felt underground the performance of Ethan Hawke, physical and active as non mai: the actor of Moon Knight and The Northman confirms infatti the golden moment that his carrier is experiencing. Il Rapace di Black Phone is a mysterious and enigmatic villain, powerful and functional in a messinscene that we can consider the flower of all the production. The return of Scott Derrickson ad a queerly royal horror I will feel all the weight of a film that, but not rappresenting the cinematographic apex of its author, if he reggae with great dignity even on the piano dell’aesthetics. Derrickson’s orrorific cornice is dense and recognizableboth in her management of the jumpscare – mai banali e soprattutto coerenti con l’azione – how much in her composition gave a tremendous tension, palpable, even when it doesn’t fully explode it risks having the public with a dead suspicion.

Merit of a regal fatta of restlessness and silence, and of a photograph in a degree that far emerges with the evocative potency of the original atmosphere associated with Joe Hill. Sleepless, Black Phone è un’operazione riuscita, an other sign of quality targato Blumhouse and Universal, an other racconto of the “underground” of the production letteraria firmata dalla famiglia King che riceve an adattamento degno di questo nome. E, pur non risultando perfetta como operazione di trasposizione narrative, intrattener il giusto, con qualità e idea da ventare.

We wish to thank the writer of this short article for this amazing material

Black Phone Review: Joe Hill’s horror turns on Ethan Hawke


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