The Romano pool eats a shining sea of ​​gold: I am the emergency cover of Nari Ward

gave Francesca Bonazzolli

The artist born in Giamaica has seen a traumatic childhood without her mother, who illegally immigrated to New York. He has tapped the surface of the water with duemila coperte termiche

From September 13 to October 16 the swimming pool of the Centro Balneare Romano appears to be like a great mare luccicante d’oro. I quattromila metri quadri d’acqua sono stati infatti ricoperti da un tappeto fluttuante di duemila coperte termiche d’emergenza Fissate l’una all’altra per sei giorni da una squadra di sommozzatori. I will say that Nari Ward, l’ideatore di quest’opera, non sa nemmeno nuotare. lui stesso a raccontare l’imbarazzo provato when Massimiliano Gioni, curator of the Fondazione Nicola Trussardi who for 19 years performs a show in luoghi insoliti di Milano, has carried this enormous distesa d’water proposing to think of a specific opera. Born in Giamaica in 1963 and moved to New York, Ward one of the contemporary pi riconosciuti artists. Protagonist of the relational art sewing, which interacts with the environment and the public, he loves to use scart material: lacci per scarpe, ombrelli or passeggini, as in her first opera that welcomes the visitor Amazing Grace, Posted for the first time in 1993 to Harlem and Milan in 2015 in ridiculous version. Varcato l’entresso di via Ampre 20, ci si trova nei vecchi spogliatoi dove Ward ha raccolto 365 passeggini abbandonati nelle strade o davanti ai centri per senza tetto. Il percorso di atraversamento en questa installazione piuttosto drammatico, both pi se si pensa all’infanzia dell’artista, cresciuto senza la mamma immigrata clandestinely to New York dove faceva la badante.

Un’opera, dunque, che evokes gli esodi, i percorsi dell’umanit. E tuttavia, racconta Gioni, Secondo Ward, who is a worker who talks about the future and hopes for the gospel che l’accompagna, cantato dall’attivista Afroamericana Mahalia Jackson: a story of redemption of a former schiavista that if they conclude with the parole Prima ero cieco, ora vedo.

Altrettanto opposta pu essere l’interpretazione della Piscina d’oro. Per noi, infatti, le coperte Rimandano termiche al primo soccorso prestato agli immigrati shipwreck; per l’artista, invece, sono il Rifiuti street in New York strade dopo grandi eventi eats the Marathon. C’ quindi a legitimate interpretation of the work of Ward pi or less political and dramatic. The beauty of its own art in the freedom of interpretation, chiosa Beatrice Trussardi. E che Ward abbia un animo solare lo si capisce also da altri indizi: innanzi tutto il titolo della mostra, Gilded Darkness, oscurit dorata.

E poi da un’altra opera che ha voluto absolutely porre a Milano. one gangherato macchinario che sigilla i sorrisi di chiunque voglia loan si a sorridere within a metallic scatoletta, versione gentile della Merda d’artista of our Piero Manzoni. The scatolette di Sorrisi radiosi sono poi vendute a 5 euro in favor of the social cooperative that have collaborated with Battleground Beacon, the loudspeaker opera on board the pool che trasmette suoni e musiche degli abitanti di Milano coming from altri Paesi e culture.

Gilded Darkness, personale di Wari Nard. Balneare Romano Center, via Ampre 20, Milano. Orari: tutti i giorni 12-19; free income. Final to 16 ottobre. The exhibition curated by Massimiliano Gioni was conceived and produced by the Fondazione Nicola Trussardi and carried out with the collaboration of Milanosport.

You will be updated on the news from Milan and from Lombardy by registering for free in the Corriere Milano newsletter. Arriva ogni sabato nella tua casella di posta alle 7 del mattino. Enough
click here.

September 13, 2022 (modifies on September 13, 2022 | 12:02)

We would love to give thanks to the author of this short article for this remarkable content

The Romano pool eats a shining sea of ​​gold: I am the emergency cover of Nari Ward


Visit our social media profiles and other related pageshttps://star1015fm.com/related-pages/