Kraftwerk, music and art in the 3D tour of the electronic pioneers

A 3D occhiali landscape: First of all, I will enter the room with the maschere consegnano a ciascuno dei presenti a piccolo astuccio that contains this slow magic, fundamentally per immersion completely in the Kraftwerk piano. O meglio: per voyagere nell’universo della band tedesca paladina della electronica musica, l’unica, negli ultimi 50 anni, solo insieme Giorgio Moroder, in degree of creating, innovating and innovating. Ma ache rivoluzionare. E dopo due anni di rinvii forzati because of the pandemic and Kraftwerk sono, finally, tornati with the parrot music live last night in Italy: due date sold out to Milano, for one show già tutto esauito al Teatro Regio di Parma and another, in chiusura del “viaggio in Italia”, at the Gran Teatro Geox di Padova. Get ready for another world.

Kraftwerk, futuristic and experimental

appropriation

Music: live in Padova with Metheny, Kraftwerk, Biondi, Mahmood

A minimalist world only in appearance: yes, because the Kraftwerk is a parallel electronic universe, rich in sound and futuristic experiments in robotics and technology. Loro quattro, in scene, immagini tridimesionali proiettate alle loro spalle e la loro musica, nulla più. Ma se ci pensiamo, qualsiasi cosa en più sul palco sarebbe superfluo: a parlare, raccontare e far sognare ci pensano le note delle loro musiche, successi che hanno reso questa band storica nella loro specificità. Even if I salute all the stalls, because of the fact that the time of the concert did not increase the enthusiasm of the group and the success of the group and the rest of the mouth open for gli effetti 3D visibili e quasi “toccabili” (the temptation of raising and afferrare le immagini che sembravano arrivare addosso a ciascuno di noi è stata forte!), è stato in perfetto stile Kraftwerk. I quattro componentsi del gruppo, infatti, hanno detto “Buonanotte Milano” uno alla volta, traverso i loro sintetizzatori, prima di fare un inchino, semper uno alla volta.

“Computerworld”: il futuro è già qui (ei Kraftwerk l’avevano capito già nel 1981)

Tra i brani proposti also “Computerworld”, dall’onimo treatment published on April 30, 1981, the ottavo per i Kraftwerk, registered in loro studio Klingklang. Ascolting him 41 years from a distance, if capisce come il gruppo Avese già compreso allora che “il futuro è già qui”: in that period, infatti, i computer stavano slowly beginning to conquer the vita di tutti i giorni, thing that avvenne dopo little . An album recorded with so many synthetic instruments, synthesizers, drum machines and calcolatrici tascabili. Innovative, without dall’inizio della loro storia. E poi, il brano “Die Roboter”, published in 1978, which speaks of a robot that works automatically and in mechanical mode (“We’re functioning automatic And we are dancing mechanic – We are the robots“), Imagine visionaria di ciò che sarebbe arrivato anni dopo.

Going to a concerto dei Kraftwerk means rileggere l’immagine futuristica che always avuto, sin dal primo giorno. Ma anche immergersi in the future that will see, perché il gruppo tedesco, traverso le sue sonosità e le sue visioni, risce a portarci semper avanti, en mondi che verranno. E che, chissà, magari potremo raccontare.

The scaletta of the “KRAFTWERK 3-D TOUR”

appropriation



The dead Florian Schneider, was one of the fondatori of the Kraftwerk

enter

NUMBERS

COMPUTERWORLD

HOME COMPUTER

SPACELAB

AIRWAYS

AIRWAYSII

THE MANMACHINE

ELECTRIC COFFEE

THE MODEL

AUTOBAHN KURZ+ INTRO

RADIO-ACTIVITY

METROPOLIS

TOUR DE FRANCE

TOUR DE FRANCE 03XL

TEE

(DIE ROBOTER+ENTER)

PLANET OF VISIONS

MINI CALCULATOR / DENTAKU

COMPUTERLOVE

NON-STOP

BOING – MUSIQUE NON STOP

The story of the Kraftwerk

appropriation



On April 2 at the Arcimboldi Theater in Milan is the time of David Bowie

I Kraftwerk was born in 1970 from the union of Ralf Hütter and Florian Schneider. Always innovative, the end of the year ’70 and Kraftwerk were recognized worldwide for the revolutionary electronic music, and the sound paesaggi and the original experiments with robotics and other technologies. With an avant-garde vision, i Kraftwerk have created the sound colony for the digital age of the 21st century. In the live performance of the Kraftwerk – the line-up currently composed of Ralf Hütter, Henning Schmitz, Fritz Hilpert and Falk Grieffenhagen – the deep trust in the interaction between the people and the machine emerges with force. Negli ultimi anni, from the retrospective “The Catalogue”, hosted in 2012 at the MoMA in New York, and Kraftwerk became all its own origins, at the artistic and musical scene of the Düsseldorf of the late ’60s. In 2014, the fondatore dei Krafwerk Ralf Hütter è insignito status of the prestigious Grammy alla carrier of him. In 2018, Kraftwerk won a Grammy for the best album of dance music and electronics with “3-D The Catalogue”, a revival in chiave high-tech of the previous work of the band.

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Kraftwerk, music and art in the 3D tour of the electronic pioneers


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