Caravaggio, danno di image? Comune index symposium, Sgarbi: Non è lui

Ragusa – Mai cultural theme fu più dibattuto a Ragusa. He shows it with il “Sleeping Saint Giovanni” alla chiesa della Badia, a Ragusa Superiore, scatena reazioni a tutti i livelli.
Was Caravaggio dippingere il painting from a private Maltese collection and oggi esposto a Ragusa (dopo a precedent show a Camaiore)?

the opposition
Partiamo dalle opposizioni al sindaco: “I capigruppo di opposizione in consiglio, Sergio Firrincieli per il Movimento Cinque Stelle, Mario Chiavola per il Pd, Gianni Iurato per Ragusa Prossima and Giorgio Mirabella per Insieme, have presented a richiesta to the president of the Consiglio comunale Fabrizio Ilardo , sul Caravaggio case.
“Chiediamo – Scrivono Firrincieli, Chiavola, Iurato e Mirabella in the note after the message questa mattina – that sia summons an urgent meeting of the conference of the capigruppo with the trustee Peppe Cassì and agli advisers Francesco Barone and Clorinda Arezzo to refer your question Caravaggio ”.
I quattro capigruppo, infatti, I support that numerous, in this prayer, I am state of the discordant voice emerging from it, it shows in question and it is necessary that if you have a picture of the situation under the protection of the image of the Community of Ragusa and of the entire city “.
Già, a chiaro square, mai lapse fu più freudiano.


Gli organizzatori della mostra: We will hold a symposium on June 3
Rispondono gli organizzatori della mostra (cost appena 6 mila euro in servizi al Comune), with a symposium indetto per il 3 giugno. Not a stamped conference, not a convention. A Ragusa si fanno simposi his Caravaggio.
Ecco the note that we fully report:
“A symposium with the experts on the art of Michelangelo Merisi and to discuss the painting “San Giovanni giacente”, attributed to the certi document and scientific study of Caravaggio, operates central to the show “Caravaggio – last approdo” in corso di svolgimento alla chiesa della Badia di Ragusa. While the show celebrates its first 1,000 admissions, next June 3, 11, 2020, in the main hall of the Commercial Cultural Center, the symposium will be open to critics, stories, art experts and journalists and will serve I will illustrate all the details and details of the diagnostic campaign operated by the dipinto and the documentary evidence. Interverranno i rappresentanti della produzione e della proprietà del dipinto, the history of art Pierluigi Carofano and curator of the show, the restorer and history of art Roberta Lapucci, diagnostic physicist of art work Teobaldo Pasquali, dr. Francesco Moretti, member of the organizational committee of the exhibition and the Leonardo Borgioli chemist, has been a professional in the field of the history of art and restoration. The catalog of the exhibition, in its advanced phase, contains the contents of various studios, including the history of the art professoress Mina Gregori, academician of the Lincei and the most expert Italian note of the art of Caravaggio.
The show, promoted by the Happee Place and Media, sponsored by the Municipality of Ragusa, the Libero Consorzio Comunale and the Opera Pia Schininà, next to the “San Giovanni Battista Giacente” painting, presents another four operas by important authors who are laughing there. Cavaragesque art. Si tratta delle opere “Predica di San Giovani Battista” by Domenico Piola, “San Giovanni Battista battezza Cristo nel fiume Giordano” by Luigi Garzi, “San Giovanni Battista preaches alle folle di Giovanni Odazzi, “Sacra Famiglia e san Giovannino” by Francesco Rustici . Visitatori e turisti estasiati por la mostra che potrà essere fruita fina al 15 ottobre 2022”.

Il sindaco di Ragusa Cassì: Perchè Sgarbi si sveglia solo ora?
Meanwhile, the Sindaco di Ragusa Peppe Cassì will renounce the dose, veiledly accusing Vittorio Sgarbi of essersi svegliato only now denying the attribution of the painting to Michelangelo Merisi, when in passing he was maintaining his criminal diplomacy: “Over 400 years From the death of Caravaggio’s art is an anchor capable of emotion and far discussion. Ragusa, with the exhibition alla Chiesa della Badia that welcomes the “San Giovanni Battista giacente” comes together in this confrontation, appassionando i maggiori esperti del pittore lombardo, not può that far increases the knowledge of the great artist.
È di questi giorni, infatti, il dibattito sull’autenticità dell’opera, che vede contrapporsi pareri illustri. Not c’è dubbio che, prima di accogliere la tela, il Comune abbia ricevuto ampie rassicurazioni: come afferma lo storico dell’arte Pierluigi Carofano, curatore della mostra ragusana, “il San Giovanni Battista giacente esposto a Ragusa è ricordato come certa di Caravaggio negli Medicei inventoried from 1641 to the end of ‘700, regardless of the dimensions and the corresponding iconography. The greatest living studiosa of Caravaggio, ovvero Mina Gregori, has not confirmed the attribution in a slot to her name on the occasion of an important and recent show in Giappone, where the opera is stata esposta como di Caravaggio”.
In an article about his Il Giornale del 5 dicembre scorso questa letura del prof. Garofano is defined as “certainly interesting” by Vittorio Sgarbi, who oggi if he shows invece for the first time certain of the non-authenticity of the opera, confirming how artistic criticism is a living matter and in constant evolution.
Potete trovare l’articolo who.
Next June 3, at 11:00 a.m., in the course of a meeting open to all that will go to the Commercial Cultural Center, the curator of the most affiancato da altri esperti e studiosi will provide all the information and knowledge of the cui in possesso sulla storia del dipinto, per far chiarezza sulla sua attribuzione, ed aiutare a iutare a comprehend an artist che da 400 anni non smette di far discusse di sé”.

Sgarbi: Non c’è la mano di Caravaggio. E’ eat a sarto, a cuoco, riconoscibile
“Visitatori e turisti estasiati por la mostra”, written by the organization in the loro comunicato. Fra quelli che non sono estasiati c’è il critico d’arte Vittorio Sgarbi, che in maniera tranchant any time it is espresso in one Interview with Video Mediterraneospiegando che il quadro, in maniera palese, non ha nulla della communicative potenza del Merisi.
ecco il rest of the sue dichiarazioni: “Io ho detto, sin dal primo giorno, when I have seen this square in Camaiore, che non ne avrei scritto, infatti non c’è un mio saggio. I have written an article in which I say that the opera is very interesting, and it is like the other works of Caravaggio -not so- The Madeleinewe know new versioni, Saint Francesco We know of ten, of which we know of this version (the other is Monaco, from Bavaria, ndr), well, it is not due to the hand of Caravaggio. If you see an opera that is interesting to study, perché testifies to an invention by Caravaggio. From the pictorial point of view, the opera is posted to Ragusa and that conservata to Monaco di Bavaria, its piano gives a certain evidence of quality, not by the hand of Caravaggio. Caravaggio’s hand is eating a sarto, eating a cuoco. Qui siamo invece davanti a derivazione di un’opera de Caravaggio, probably perduta, di cui no conosciamo l’esistenza, e il cuoco che l’ha fatta non è Caravaggio”.

Tre intellettuali: Non accostate il nostro nome alla mostra di Ragusa
In the meantime, tre alte personalità della mundo della cultura tirati in ballo dagli organizzatori hanno chiesto che il loro nome non sia accostato alla mostra ragusana. sound Rossella Vodret and Claudio Falcucciand Gianni Papi, quest’ultimo with a letter to Ragusanews.

We would like to thank the author of this write-up for this incredible web content

Caravaggio, danno di image? Comune index symposium, Sgarbi: Non è lui


Discover our social media profiles , as well as other pages that are related to them.https://star1015fm.com/related-pages/