An autunno da non to lose nei musei di Milano: from the Novecento to the Cenacolo ecco tutte le novità

An autunno di novità aspetta il pubblico degli appassionati d’art, that potranno rifarsi gli occhi buttandosi in the fitto calendar di show in fine program to Natale, ma avranno alcune occasioni por return a vedere le collezioni permanenti dei musei milanesi, ritenute less attractive ma non per questo prive di straordinari capolavori. Ecco che segnare thing in agenda.

To the Museo del Novecento the Collezione Mattioli integrale

Giunta nei depositi del Museo del Novecento in September will take a tour of six months in Russia, from 28 October on the Mattioli collection will be fully visible when it leaves the museum in Piazza Duomo. “Il complesso di eccezionale interesse artistico e storico”, as it was defined by the sovrintendenza in 1973 who said it irrevocable (not può lasciare l’Italia) and indivisible, makes Milano grazie a five-year loan from the nipote Gianni Mattioli e Palazzo Marine. The new allestimento modifies in part the gallery of futurism that the museum is new this year – ignaro dell’arrivo della Mattioli, initially destined for Palazzo Citterio -: the journey with which he starts the visit if he opens with the sculpture by Boccioni Forme uniche della continuità nello spazio, spostata all’ingresso per lasciare la parete de fondo a Materia, straordinario ritratto della madre di Boccioni (1912) who with her energy and dynamism will chiuderà the gallery. The living room will host the largest part of the collection’s opera, from Balla to Carrà, Severini, Sironi and Modigliani, while Morandi saranno collocated insieme alle morte nature, to the fourth piano.

Matter by Umberto Boccioni

Il Quarto Stato è tornato alla Gam

Now she is home again, when she leaves the 17th-century palazzo that was from Lodovico Belgiojoso, to the Modern Art Gallery, in a position that values ​​the symbolic iconography and the extraordinary pictorial technique, if she wants to come, it will be possible to restore ten years in that nicchia buia all’ingresso del Museo del Novecento dove il Comune decided to transfer it in 2010. In spite of the Quarto Stato, powerful dipinto Giuseppe Pellizza da Volpedo bought from the administration with a public underscrizione, he returned to the museum where he was custodian per trent’anni. Il nuovo allestimento dedicates to the dipinto the sala di fianco quella da Ballo, to her volta liberata dalle sedie per le conferenze, in a position that chronologically follows Maternità di Gaetano Previati and anticipates the symbolist Segantini. Ben illuminato e senza il vetro davanti, il quadrò si può finally ammirare alla giusta distanza: da lontano, per cogliere l’incedere dei braccianti, da vicino per riconoscere a occhio knot the divisionist technique with which Pellizza da Volpedo dipinse it in 1901. A capolavoro.

Il co-tenant of the Cenacolo: the Crocifissione di Montorfano

Bisognerebbe save it also per capire meglio la grandezza di Leonardo da Vinci. Invece the largest part of the public uses and 15 minutes of the visit to admire the Cenacolo, senza accorgersi che la parete de fronte è occupata da altro affresco. È Crocifissione di Donato Montorfano, il pittore lombardo who worked in the Refettorio di Santa Maria delle Grazie negli stessi anni di Leonardo – mettendoci metà del tempo -: a raffigurazione del Calvario di 50 metri quadrati che la scorsa spring is restored, restoring the colorful design e dettagli sbiaditi dal tempo. And I offer the museum a new opportunity to study an opera that gives 500 years of the rivalry of the iconic Last Supper. In addition, there is a modular and dynamic lighting that will help the observer to keep meglio inside the room.

1666800037 245 An autunno da non to lose nei musei di Milano

To Milano the novità of the Etruscan Museum

Atteso come il new Etruscan museum, which has opened this September in Corso Venezia è di più. It is a new cultural pole, with the announced archeological section and the collection of reperti acquired by the Rovati family, as well as a vote for contemporary art, with a permanent part (a rotation) and one for temporary shows, giardino, conference room, library, bistro and restaurant. The project, designed by the Fondazione Rovati as the exhibition headquarters of the Monza industrial collection, has been located in the elegant stanze of Palazzo Bocconi-Rizzoli-Carraro. Heart of the museum is ipogee signed by Mario Cucinella, with cupola in pietra che ricordano i luoghi di cult degli Etruschi, while the piano nobile l’archistar has followed a conservative restoration recovering the original work of Filippo Perego, che fanno da cornice alle opere di De Chirico, Warhol and Picasso.

Etruscan Museum, in the photo of the opera Testa di Medusa by Arturo Martini

Etruscan Museum, in the photo of the opera Testa di Medusa by Arturo Martini

We would like to give thanks to the writer of this write-up for this outstanding web content

An autunno da non to lose nei musei di Milano: from the Novecento to the Cenacolo ecco tutte le novità


Check out our social media profiles and other pages related to it.https://star1015fm.com/related-pages/