A journey through the rabbia

Yes, we lived “tempi interessanti”, to paraphrase the maledizione cinese note – “Che tu possa vivere in tempi interessanti” – used as the title of the penultimate Venice Biennale of Art. “Interessanti” è da intendersi eat euphemism. Sta per tempi difficili, pieni di sconvolgimenti, che toccano le nostre vite, on the surface and in the depths, as my avremmo immaginato fine a pochi anni fa. Le mascherine, il distanziamento sociale, la paura del contatto e adesso le immagini della war alle porte di casa nostra, i prezzi delle materie prime che schizzano, il gas problem che minaccia le nostre abitudini, e sullo sfondo, che poi sfondo non è , the minaccia of the global risk. We are anchoring a bit of indifference, last year we have been politically alive about new populism, about Trump and about Brexit, about complottismi a mezzo social, that have avvelenato the fine public debate all’ondata no-vax. In her preparation for this number 51, thinking, as we always do, at the moment that we are living, we have planted an obvious common denominator of all this is the rage. We live tempi interessanti, yes, and questi tempi sono soprattutto tempi arrabbiati. Tempi di persone che radicalizzano sui social, di gruppi che si polarizzano, di idee opposte che si fronteggiano. Ma also di persone che si ribellano allo status quo, alle cose che non vanno, like the salute of Pianeta or il systemic razzismo. And probably it is not a case of the series of the greatest success of the last year in this state Squid Game, a “gioco al massacro” tutti contro tutti that has appassionato il mondo e di cui, in the new issue, finds an approfondimento through a long interview with its creator, Hwang Dong-hyuk. C’è a negative, disruptive anger, we say, but also one that we might define “positive”, as that of the Extinction Rebellion, the radical environmentalist movement that we contacted to talk about the way we intend the protest of the climate emergency (a protest che, in the parrot mode of vedere, non può che essere forte, inspired by civil disobbedienza). In the new issue troverete also storie sulle destre fonde che si aggregano in the digital world per inondare quello reale; an interview with John Spencer, urban warfare expert, author of a manual, distributed in Ukraine, his how to defend the city from a nemic invasion; an interview with Capo Plaza, an important example of how in questi anni la rabbia della periferia si sia tradotta in Italia in a musical genre; a racconto di come, dopo the pandemic, sembra essere augmenta la percezione di episodi di violenza giovanile nelle nostre città; an interview with Antoine Chevrollier, registrar of oussekine, serie tv che ricotruisce a famous case of soprusi della polizia, che negli anni ’80 infiammò la France; and an approfondimento su come questo “climate” si rifletta in the way in which we choose to dress and dress. Abbiamo ragionato molto su come accompagnare visivamente il racconto di queste storie. And we decided to use the most contemporary mode that we have made available: an artificial intelligence, which has produced the largest part of the strange image of this number across the generation, its testual input made by Gola Studio.

We want to say thanks to the author of this write-up for this incredible content

A journey through the rabbia


Check out our social media accounts and also other pages related to themhttps://star1015fm.com/related-pages/